Kjøpsvilkår

For oss er det en selvfølge at det skal være enkelt og trygt å handle. Derfor har vi samlet all relevant informasjon om hvordan du kan betale for varene, hvordan de leveres, og mye mer her.

Leveringstid og fraktkostnader

Bestillingen sendes i løpet av 1–4 dager.

Pakken leveres til nærmeste utleveringssted eller direkte til firmaadressen din. Du velger selv ønsket alternativ i kassen. Frakt er alltid inkludert.

Når pakken er sendt fra oss, får du en leveringsbekreftelse på e–post. Den inneholder også informasjon om hvordan du kan spore pakken.

Skulle det oppstå forsinkelser i produksjonen, kan du heve kjøpet kostnadsfritt. Vi betaler tilbake hele beløpet innen 14 dager.

Pakke til utleveringssted

Leveringstid Oslo: 1–3 arbeidsdager
Leveringstid Nord–Norge: 4–6 arbeidsdager
Leveringstid resten av landet: 2–5 arbeidsdager
Frakt: 0 kr

Pakken sendes til ditt lokale utleveringssted for henting. Har du oppgitt mobilnummeret ditt, får du en SMS når pakken er kommet frem. Ellers får du hentelapp i posten. Vi tar forbehold om eventuelle forsinkelser hos fraktselskapet.

Toll og avgifter kan gjelde. Kontakt din lokale tollvesen for mer informasjon.

Pakke til firmaadresse

Leveringstid Oslo: 1–3 arbeidsdager
Leveringstid Nord–Norge: 4–6 arbeidsdager
Leveringstid resten av landet: 2–5 arbeidsdager
Frakt: 0 kr

Bedriftspakker sendes direkte til firmaadressen og leveres på hverdager. Vi tar forbehold om eventuelle forsinkelser hos fraktselskapet.

Toll og avgifter kan gjelde. Kontakt din lokale tollvesen for mer informasjon.

Under kampanjer kan produksjonstiden være lengre enn 1–4 arbeidsdager. I så fall mottar du en e–post om den forlengede produksjonstiden, og deretter en ny e–post når bestillingen sendes.

30 dagers angrerett

I tillegg til den lovfestede angreretten på 14 dager, tilbyr vi alltid våre kunder ytterligere 16 dagers åpent kjøp på alle umonterte produkter. Du har rett til å returnere eller bytte varen din innen 30 dager. Angreretten gjelder i 30 dager fra det tidspunktet du eller en tredjepart, utpekt av deg, har mottatt produktet.

Hvis du ønsker å kansellere kjøpet: Kontakt oss, så hjelper vi deg videre. Ett angrerettskjema sendes også sammen med din ordrebekreftelse.

Det holder at vi mottar beskjeden om at du vil heve kjøpet innen 30 dager etter at du mottok pakken. Varen trenger altså ikke å returneres til oss innen 30 dager, bare selve varselet om at du ønsker å heve kjøpet.

Hvis du har bestilt et tapet, kan du klippe lengdene fra hverandre for å gjøre det lettere å inspisere tapetet. Selv om du har klippet lengdene fra hverandre, er produktet inkludert i det 30-dagers åpne kjøpet, og du kan fortsatt returnere det til oss.

Retur

Når du kontakter oss og gir beskjed om at du ønsker å sende et produkt tilbake, ordner vi returfrakten og står for fraktkostnadene. Det kan tilkomme noen returkostnader, som du vil få beskjed om i forbindelse med at du kontakter oss.

Du kan også velge å ordne returfrakten selv. Hvis du gjør det, tar vi ikke noe ansvar for leveransen, og vi refunderer ikke noe før vi har produktet hos oss. Når du ordner frakten selv, erstatter vi ikke eventuelle fraktkostnader.

Alle returvarer blir resirkulert.

Tilbakebetaling

Så snart vi har mottatt returen, refunderer vi hele beløpet innen 14 dager. Pengene tilbakebetales med den betalingsmåten som du brukte under betalingen, og det tilkommer ingen transaksjonsgebyrer.

Vi erstatter ingen monteringskostnader. Derfor er det viktig å kontrollere at produktet svarer til forventningene dine før du monterer det.

Bestilling

Du trenger verken melde deg inn eller registrere deg for å handle hos oss, men du må ha fylt 18 år eller ha tillatelse fra foresatte.

Du får tilsendt ordrebekreftelse og leveringsbekreftelse på e-post. I leveringsbekreftelsen finner du en lenke for sporing av pakken.

Alle priser i nettbutikken er inkludert mva. (25 prosent).

Alle rabattkoder eller kontraktkoder aktiveres i kassen. Kun ett tilbud eller én rabatt-/kontraktskode kan anvendes per kjøp.

Betalingsmåte

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

Faktura

Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.

Kortbetaling

Du kan handle med VISA og Mastercard. Vi har ingen kortgebyrer.

Konto

Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Hvem er kontrolløren?

Nordic E Trade AB, reg. nr. 556761-9779, opptrer som behandlingsansvarlig i samsvar med denne personvernerklæringen. Som behandlingsansvarlig er det vårt ansvar at personopplysningene dine behandles riktig, på en sikker måte og i samsvar med General Data Protection Regulation (GDPR) og nasjonal databeskyttelseslovgivning, som tar sikte på å beskytte privatpersoners integritet.

Hvilke personopplysninger behandles?

Vi samler inn og behandler personopplysninger fra deg for formålene spesifisert i denne personvernerklæringen. Når du bruker våre tjenester, kan vi samle inn forskjellig informasjon om deg, som navn, adresse, telefonnummer, e-postadresser og IP-adresser. Du er ikke forpliktet til å oppgi informasjonen vi ber deg om. Men hvis vi ikke mottar denne informasjonen, kan vi kanskje ikke tilby deg tjenestene våre.

I tillegg til informasjonen som samles inn fra deg, kan vi samle inn informasjon fra tredjeparter, for eksempel Facebook.

Hvorfor samler vi inn og behandler personopplysningene dine?

Vi samler inn og behandler personopplysninger fra deg for formålene spesifisert i denne personvernerklæringen. Vi kan bruke dine personopplysninger til å:

  • utføre og administrere våre tjenester
  • ivareta dine interesser
  • regnskaps- og faktureringsformål
  • kontakte deg angående din bestilling eller informasjon i forbindelse med din bestilling
  • utvikle eller analysere virksomheten
  • kommunisere
  • distribuere nyhetsbrev
  • rekrutteringsformål, og/eller
  • markedsføring av tjenester og produkter

Profilering

Vi utfører automatisk profilering basert på nettaktivitet, og profilen din kan brukes til markedsføringsformål. I samsvar med GDPR betyr profilering å behandle personopplysninger for å kunne vurdere visse personlige egenskaper, for eksempel for å analysere eller prøve å forutse dine personlige preferanser, interesser og atferd. Ved å kunne forutse dine personlige egenskaper kan vi kontinuerlig forbedre tilbudene våre med hensyn til dine behov. Profilering brukes blant annet til markeds- og kundeundersøkelser og markedsføring.

Hva er det juridiske grunnlaget for å behandle personopplysninger?

Vi behandler personopplysninger for å kunne (I) oppfylle våre avtaler med deg, (II) du har samtykket til at vi behandler dine personopplysninger, (III) for å utføre en juridisk forpliktelse for oss, og/eller (IV) oppfylle vår legitim interesse som driftsleverandør av tjenester.

Hvordan beskytter vi opplysningene dine?

Vi bruker IT-systemer for å beskytte konfidensialitet, integritet og tilgang til personopplysninger. Vi har tatt passende sikkerhetstiltak for å beskytte personopplysninger mot ulovlig eller uautorisert behandling (som ulovlig tilgang, tap, ødeleggelse eller skade). Personopplysninger kan kun behandles av personer i en stilling som krever at de behandler personopplysninger for å utføre sitt arbeid.

Hvem deler vi personopplysningene med?

Personopplysninger kan bli overført til og behandlet av tredjepartsleverandører som utfører tjenester for Nordic E Trade AB (databehandlere), for eksempel for å håndtere kundeservicespørsmål og bestillinger. Slike databehandlere skal behandle dine personopplysninger i samsvar med våre instruksjoner. Vi leier primært inn databehandlere lokalisert innenfor EU/EØS. Vi kan imidlertid bruke databehandlere i land utenfor EU/EØS. Vi vil implementere passende tiltak under GDPR for å sikre at personopplysninger forblir beskyttet og sikre hvis data behandles utenfor EU/EØS. For å sikre at hensiktsmessige beskyttelsestiltak i samsvar med bestemmelsene i GDPR implementeres av en databehandler utenfor EU/EØS, vil slik behandling alltid være basert på EU-kommisjonens standard kontraktuelle klausuler.

Hvor lenge behandler vi dine personopplysninger?

Dine personopplysninger vil ikke bli behandlet lenger enn nødvendig for det angitte formålet med behandlingen, med mindre vi har en juridisk forpliktelse til å oppbevare personopplysningene i lengre tid. Oppbevaringsperioden varierer avhengig av formålet med personopplysningene som behandles. Hvis du trekker tilbake samtykket til behandlingen av dine personopplysninger eller hvis du melder deg av vårt nyhetsbrev eller lignende, vil personopplysningene umiddelbart bli slettet.

Den registrertes rettigheter

Du har rett til å trekke ditt samtykke når som helst. Du har rett til å kreve kostnadsfri informasjon fra oss om vår bruk av dine personopplysninger. På din forespørsel eller på eget initiativ vil vi korrigere eller slette personopplysninger som er unøyaktige, eller begrense behandlingen av slike data. Videre har du rett til å forby behandling av personopplysninger for direkte markedsføringsformål. Under visse omstendigheter og til en viss grad har du også rett til å motta dine personopplysninger i et maskinlesbart format.

Sikker betaling

Vi tilbyr trygge betalinger i samarbeid med Klarna Bank AB. Når du foretar betalingen, blir du videresendt til en sikker side med et SSL-sertifikat fra Klarna Bank AB. Der kan du legge inn personopplysningene dine og foreta en trygg betaling. Vi verken administrerer eller lagrer kredittkortopplysningene dine.

Informasjon om informasjonskapsler

Informasjonskapsler er små tekstfiler som nettleseren din lagrer på datamaskinen eller enheten din når du besøker plattformene våre. Disse filene gjør det mulig for oss å samle inn informasjon, blant annet om hvilke sider og funksjoner du besøker og bruker. Noen informasjonskapsler er avgjørende for nettstedets funksjonalitet, for eksempel lagring av varer i handlekurven, mens andre tjener andre formål, for eksempel innsamling av statistikk. Bruken av informasjonskapsler gjør det også mulig for oss å analysere atferden til besøkende for å forbedre nettstedet og vise målrettede nettannonser, for eksempel annonser for produkter du har sett på.

Ved å klikke på lenken nedenfor kan du oppdatere samtykket ditt og se en liste over alle informasjonskapsler som brukes på nettstedet.

Innstillingerfor informasjonskapsler

Endringer i personvernserklæringen

Vi beholder retten til å oppdatere personvernreglene når som helst. Hvis personvernreglene endres, vil den oppdaterte policyen bli publisert på Nordic E Trade ABs nettside.

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål angående vår behandling av dine personopplysninger eller hvis du mener at personvernrettighetene dine har blitt brutt, vennligst kontakt oss på gdpr@photowall.com.

Klager

Du kan også sende inn en klage angående vår behandling av personopplysninger til den svenske myndigheten for personvern (Sw: Integritetsskyddsmyndigheten) som er ansvarlig tilsynsmyndighet for behandling av personopplysninger i Sverige.