Photowall – 10 years in style

For 10 år siden begynte Photowall å trykke tapeter til alle mulige stiler, personligheter og miljøer. I anledning av 10 års-jubileet har vi laget en kolleksjon med kundenes absolutte favorittmotiv gjennom årene – men med et litt nytt utseende.

Cosmic Abstraction

Hver dag ser vi mange unike stiler. I hjemmene vi bor i, på klærne vi har på oss og fra stedene vi besøker. I Photowalls jubileumskolleksjon hylles den personlige stilen og viljen til å gå sin egen vei. Det er en tapetkolleksjon der alt er mulig, det er klassikerne Sunbeam Through Trees, Bright Brooklyn Bridge og World Map Detailed i en helt ny tapping.

– Et fototapet kan av mange oppleves som fantasiløst og litt umoderne, og det skremmer kanskje noen fra å velge det. Med vår jubileumskolleksjon vil vi vise våre klassikere på en ny måte og gi dem nytt liv. Vise at et fototapet kanskje nettopp er din stil, at med litt fantasi og et tapet finnes det ingen grenser. Det gjelder bare å våge, sier Nora Felin, markedssjef i Photowall.

I jubileumskolleksjonen inngår også et nytt motiv utviklet av illustratøren Cecilia Carlstedt. Motivet Cosmic Abstraction med rosa subtile himmelhvelv og grønne og grå planeter symboliserer fremtiden.

– Da vi i 2006 fortalte at vi ville tilby et tradisjonelt produkt som tapet fast på nettet, var det mange som hevet øyenbrynene, men jeg og broren min Charlie stod på vårt. Vi ville utfordre det som allerede fantes, og gjøre det på en ny måte. Helt digitalt. Det ønsker vi fortsatt i dag, og det synes jeg at Cecilias motiv gjør – utfordrer. Det tar plass, er personlig og nytenkende, noe vi synes symboliserer fremtiden og alle mulighetene den digitale teknologien gir, forteller Niklas Johansson, grunnlegger og viseadministrerende direktør i Photowall.

De fire motivene i jubileumskolleksjonen fås eksklusivt hos Photowall og kan bestilles som måltilpasset fototapet. Sunbeam Through Trees, Bright Brooklyn Bridge og World Map Detailed koster 269 NOK per kvadratmeter, og Cecilia Carlstedts motiv Cosmic Abstraction koster 290 NOK per kvadratmeter.

Sunbeam Through TreesWorld Map DetailedBright Brooklyn Bridge - b/w

Alle bilder til kolleksjonen er stylet av Joanna Lavén og fotografert av Idha Lindhag.

Høyoppløste pressebilder - Photowall - 10 Years in Style

Photowall - Wall Decor by Passionate People