Reklamasjon

Nedenfor finner du informasjon om hvordan du klager på et feilaktig eller defekt produkt.

Reklamasion

Som forbruker har du alltid tre års reklamasjonsrett. Når du har kjøpt en vare og oppdaget at den er feil, defekt eller skadet under transport, ber vi deg om å kontakte oss så snart som mulig etter at du har oppdaget feilen. To måneder etter at du har oppdaget at defekten anses alltid som en rimelig tid for en klage på produktet.

Klager på synlige defekter må gjøres før produktet installeres og brukes. Vi oppfordrer deg derfor til å inspisere produktet før du monterer det. Vi refunderer ikke tilleggskostnader som monteringskostnader eller andre ekstrakostnader ved en reklamasjon.

Hvis produktet er umontert, ordner vi gratis returfrakt. Kontakt oss, så hjelper vi deg videre. Du kan også velge å ordne returfrakten selv. Hvis du gjør det, tar vi ikke noe ansvar for leveransen, og vi refunderer ikke eventuelle fraktkostnader.

Hvis produktet er installert når feilen oppdages, kommer vi til å be om bilder av produktet som viser feilen.

I tilfelle en godkjent klage kompenserer vi deg i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning.

Vi forsøker alltid å løse problemer direkte, men om en eventuell tvist skulle oppstå, følger vi anbefalingene fra Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. I tilfelle tvist kan du som kunde kontakte Forbrukerrådet på telefon 23 400 500.

Fant du ikke det du lette etter?