Skreddersydde tapeter og bilder. Sendes fraktfritt innen 1–2 dager.

Grey Gardens - en praktfull og mystisk kolleksjon av surrealistiske tapetmønstre

Photowall lanserer nå en eksklusiv tapetkolleksjon i samarbeid med den svenske illustratøren Beata Boucht. Kolleksjonen GREY GARDENS består av syv praktfulle tapetmønstre som er inspirert av planteriket. Her møtes vi av viltvoksende hager, slingrende lianer, gjengrodd jungel og mystiske skoger. Hvert mønster har sitt eget fantasifulle særpreg og en spennende verden å oppdage.
    Dark Leaves

De detaljerte illustrasjonene fra Beata Boucht preges av sitt lekne og surrealistiske bildespråk. I GREY GARDENS har Beata Boucht arbeidet spesifikt med overdimensjonerte mønstre for å skape en forsterket følelse av å befinne seg under et grønt piletre eller omgitt av tett urskog.

Kolleksjonen er inspirert av den ville hagen i filmen Grey Gardens – en film som skildrer flere eksentriske hovedpersoner i deres dekadente herskapshus i East Hampton, New York. Blant motivene i kolleksjonen finner man dekorative blader fra forskjellige landskap fra hele verden, detaljerte blomster – og dykker ned i bladenes forunderlige mønster. Den nøye balanserte fargeskalaen kombinerer dristige motiver med et overraskende rolig inntrykk.

«Jeg ønsket å designe tapetmønstre som er holdbare og som man ikke blir lei av. Mønstre der man kan gå seg vill, og hvor man hele tiden oppdager noe nytt.
    At du kan drømme deg bort i detaljene og la blikket gå på oppdagelsesferd i fantasilandskapet, og finne en slags ro midt i den ville naturen»,
    sier Beata Boucht

Hun beskriver seg selv som en maksimalist. Hennes kunstneriske prosess består av en blanding av forskjellige teknikker og materialer, der hun skaper dype og komplekse mønstre ved å jobbe i forskjellige lag. Hennes surrealistiske og lekne illustrasjoner er basert på detaljerte blyanttegninger som fargelegges med akvarell eller gouache, collageteknikk og digital bearbeiding.

«Jeg tror vi i fremtiden vil bli modigere, våge å uttrykke oss mer og være mer personlige når vi innreder hjemmene våre»
    sier Beata Boucht

Kolleksjonen GREY GARDENS gir rommet en flott innramming uansett hvem du er. De fengslende motivene skaper en romlig dynamikk som er full av rike og uimotståelige detaljer. GREY GARDENS består av syv tapetmønstre og ni plakater som selges eksklusivt hos Photowall.

Emerald Moss
    Paradise Lost
    Big Edie Blush

Høyoppløste pressebilder -  Beata Boucht - Grey Gardens

Photowall - Wall Art by Passionate People

Du kan kanskje like følgende historier

Intervju med illustratoren Saga-Mariah Sandberg

by Photowall NO

Saga-Mariah Sandberg står bak designene i tapetkolleksjonen DAWN CHORUS. Kolleksjonen er inspirert av nordisk natur og består av åtte håndtegnede tapetmønstre og vakre vårblomster, praktfulle roser og svenske skogsbær. Her forteller Saga-Mariah om sin kjærlighet til naturen, og inspirasjonen bak tapetmotivene.

Uttrykksfulle tapeter i høstens trendfarger

by Photowall NO

Høsten er i full gang, og snart har trærne felt sine siste blader. Med en ny årstid kommer nye trender og farger som finner veien inn i alle kriker og kroker av hjemmet, også når det gjelder tapeter. Høsten og vinterens innredning og fargeskalaer er mørkere enn tidligere, og det hvite som så lenge har vært basisfargen i mange hjem, må vike for mørkere farger og skitne pasteller. Naturen har en sentral rolle i årstidens interiørtrender, og de dempede fargetonene er hentet fra naturens fargeskala og blandet med naturtro strukturer som tre, betong og marmor.

Photowall – 10 years in style

by Photowall NO

For 10 år siden begynte Photowall å trykke tapeter til alle mulige stiler, personligheter og miljøer. I anledning av 10 års-jubileet har vi laget en kolleksjon med kundenes absolutte favorittmotiv gjennom årene – men med et litt nytt utseende.

Håndmalt og digitalt forenes i en unik tapetkolleksjon

by Photowall NO

Det svenske designvaremerket Photowall lanserer årets nyhet Manuscript – en unik tapetkolleksjon designet av den norske formgiveren Andreas Engesvik. Med inspirasjon fra eldre teknikker har Andreas skapt tre håndmalte mønstre, alle i ulike fargesammensetninger.

Nytt tapet i garderoben

by Photowall NO

Moteuken i Stockholm er i full gang. Siden plaggene står i fokus denne uken, vil vi benytte anledningen til å tipse om hvordan du kan bruke tapet til å piffe opp skapet. Sammen med bloggeren og designeren Andrea Brodin har vi ​tapet​sert en skapvegg med vårt kommende motiv Gap Year fra designduoen Nothing Can Go Wrng. Slik kan du enkelt skapet et luksuriøst walk-in-closet-preg.

Møte mellom interiørdesign og kunst – Emma Lindström for Photowall

by Photowall NO

Photowall lanserer et ekslusivt designsamarbeid med den svenske kunstneren Emma Lindström. Tapetkolleksjonen AURA omfatter 13 akrylmalerier med abstrakte og livlige fargekomposisjoner. Gjennom sitt harmoniske og organiske uttrykk, innbyr hvert av tapetmotivene til en visuell avkobling og ro i sinnet.

Velkommen, Anna María Larsson – Photowalls nye DIY-blogger!

by Photowall NO

Vi ønsker Anna María Larsson, vår nye blogger, velkommen! Hun byr på alt fra inspirerende og morsomme DIY-prosjekter til årets trendobservasjoner. Her forteller hun mer om seg selv og hva som inspirerer henne. I tillegg, får du tre konkrete tips for hvordan du kan komme i gang med dineegne kreative prosjekter.

​Naturen i fokus i tapetkolleksjon av Scandinavian Surface

by Photowall NO

Photowall presenterer stolt Nordic Moods – en kolleksjon designet av norske Scandinavian Surface. Den mange ganger prisbelønte designgruppen har gjort seg kjent for sin nøkterne, elegante stil med vakre silhuetter fra den skandinaviske naturen. Og dette er noe som går igjen i det siste samarbeidet med Photowall.

Magisk fototapetkolleksjon av Jonna Jinton

by Photowall NO

Dansende tåke over stille vann, isblå trær i skumringen og magiske skoger i ulike utgaver. I dag har vi gleden av å presentere vårt nyeste designsamarbeid – The Soul of Nature – en magisk ​fototapet​kolleksjon fra den svenske bloggeren og fotografen Jonna Jinton.

Rask levering

Bestillingen sendes innen 1–2 dager, og frakt er alltid inkludert.

100% garanti

Hos oss skal alle kunder være fornøyd. Derfor har du alltid 30 dagers åpent kjøp. Er du ikke helt tilfreds, får du pengene tilbake.